fredag 17 april 2015

Nice Day!

Morgonen började som vanligt med stark vind, snödrev och dålig sikt. De flest gästerna gav sig iväg i motvinden mot Storulvån, några friskusar mot Sylarna. Vädret blev, överraskande, lite bättre och jag gav mig iväg på en tur ner till Gåsån och vindskyddet där. Mötte flera sällskap på väg upp mot Gåsen, lite förvånande med tanke på väderutsikterna. När jag kom tillbaks till stugan kunde jag notera ytterligare inkomna gäster som dessutom förvarnade om ett sällskap till. Eftersom lillstugan nästan var full begav jag mig till det stora huset för att värma upp ett par rum. Lättare sagt än gjort; dörren till kåken var helt täckt av en stor snödriva. STOR! Innebar att vi fick klämma in allt folket i lillstugan (som sagt fjällfarare är ett segt, och accepterande släkte). Det kanske hjälpte till att alla fick varm saft vid ankomsten (det får ni oxå när ni kommer!).

I morgon ska jag skotta fram dörren.....

Bevis; Har idag åkt skidor på taket!

Leden till Gåsen; Efter vindskyddet vid Gåsån börjar backarna.

Som fortsätter....

Och fortsätter...

Och fortsätter...


Nu är det bara en liten bit kvar!
Såhär nöjd är stugvärden efter en bra skidtur, och över att inte behöva skotta fram ett helt hus!

Vi tävlar om längsta istapparna. Här kanske ett vinnande lag?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar