måndag 6 april 2015

Vind o pina

Påskdagen inleddes med bra väder, inte direkt sol men nästan. Jag tog sålunda en topptur upp på Gåsen. Allt gick väl, stighudarna, och en eftersom bättre kondition, gjorde färden upp till en rent nöje. Beslöt att inte ta av stighudarna inför nerfärden, hårt packad snö innebar god fart i alla fall. Så, vid en vändning (inte särskilt hög fart) hände det som inte skulle hända. Jag ramlade, ramlade med stavfästet mot hård snö - och mot klent revben. Gjorde såklart ont men inte värre än att jag fortsatte att åka, tog till och med en extra tur och tyckte att allt kändes normalt. Men, när jag vid stugan skulle ta av skidorna....... Den konsulterade läkarklokskapen uppmuntrade mig med att "det blir bättre - men först blir det sämre ett par dar". Tack!

Så, nu haltar stugvärden fram, rör sig försiktigt och vill helst inte böja sig för mycket. Men som sagt, det blir bättre!

Idag blåsigt, har avrått ett äldre par från England att ta sig till Sylarna (minst 15 m/s i byarna med rak motvind) för närvarande tomt på gäster men väntar några framåt kvällen. Väderprognosen riktigt bister närmsta dagarna med vindar 18-20+ m/s. Innebär troligen att vi blir ganska ensamma på fjället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar