onsdag 22 april 2015

Vårstädning!

När jag tänker på den stora vårstädningen ser jag en frisk vårvind, kanske inte varm men i alla fall inte kall, framför mig. Kanske också en björk där man kan ana nästa gröna knoppar.

Så var inte fallet när jag i morse begav mig iväg på en första vårstädning. Man fick kämpa sig fram mot vinden, ta sig över nya drivor av snö, sen försöka hitta en spade och gräva bort nån halvmeter snö framför dörren. Sen lite intressant att komma in i ett hus där nästan alla fönster är täckta av snö - för att vårstäda!

Långtidsprognosen för vädret fram till början av maj (vi stänger den 3 maj) är lite blandad. Kanske nån, eller rent av några, hyfsade dagar, men annars mest blåst och mer snö. Nån gång blandat med regn. Det bara måste bli en bra dag till så att "säsongens sista höjdartur kan gå av stapeln".


Ja, kanske inte en halv meter snö framför dörren, men nästan. Och den snön var tung!

Inte ett akvarium, men ett torkrum. Senast använt den 15 april. Sen dess har detta rum varit försänkt i ett dolskt blått sken. Nu är rummet i alla fall städat. 

Rum # 8, ett av två rum med lite ljusinsläpp. Trevliga rum med plats för 4 personer (när vi hade som flest gäster på påskafton sov här 7 personer). 

Dagens stolthet; Nytvättade och putsade vattenhinkar som nu väntar på sommarens gäster som beräknas komma till midsommar.

Inte illa, en skinande blank och ren korridor.

Åter till vardagen här på Gåsen. Såhär har det sett ut mest hela dagen. Naturligtvis lovar väderprognosen än hårdare vind till sen kväll med 20+ m/s. 
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar